We wrześniu ubiegłego roku działalność rozpoczęło studio 2.21. Poinformowano wówczas, że pracuje ono nad nową odsłoną cyklu Little Big Adventure. Zespół ujawnił teraz, że planuje wypuścić tę grę w 2024 roku, aby uczcić 30. urodziny marki. Reboot będzie nosić tytuł Twinsen's Little Big Adventure.
Gra trafi na PC i konsole. Zespół produkcyjny nie będzie zbyt liczny – docelowo w jego skład ma wejść dwanaście osób, co jest mniejszą liczbą niż w przypadku ekipy odpowiedzialnej za
Little Big Adventure 2. Twórcy wierzą jednak, że dzięki pomysłowości oraz wykorzystaniu współczesnych technologii deweloperzy dadzą radę opracować produkcję, która zadowoli zarówno starych fanów, jak i nowych graczy.
2.21 założył Didier Chanfray, czyli współzałożyciel studia
Adeline Software, a zarazem jeden z artystów odpowiedzialnych za wcześniejsze odsłony cyklu. Ogłaszając plany odnośnie nowej odsłony, twórca wytłumaczył, dlaczego dotąd nie powstała kolejna część cyklu, oraz wyjaśnił powody, stojące za decyzją o przygotowaniu rebootu marki zamiast tradycyjnego sequela.
Po ukończeniu prac nad
Little Big Adventure 2 twórcy założyli studio
No Cliché. Mogło one liczyć na wsparcie finansowe firmy
Sega, a do zadań należało tworzenie gier na konsolę Dreamcast. Prawami do marki
LBA w dalszym ciągu zarządzała firma
Delphine Software, której własnością było studio
Adeline Software.
Gdy Dreamcast dokonał żywota, Didier Chanfray założył własne studio
Little Worlds, które działało przez dziesięć lat. Potem deweloper zapragnął wrócić do
Little Big Adventure i odkupił wszystkie prawa do tej marki od
Delphine Software.
W 2011 roku obie odsłony cyklu trafiły do oferty serwisu
GOG.com, a wspólnie z firmą
DotEmu opracowano konwersję pierwszego
LBA na systemy iOS i Android. Niestety mobilne wydania nie odniosły sukcesu, wymuszając porzucenie planów związanych z konwersją LBA2 na smartfony i tablety. Wszystko wskazywało na to, że gracze nie przejawiają wystarczającego zainteresowania marką, aby był sens opracować trzecią część cyklu. Sytuację dodatkowo pogorszyło pojawienie się serii
LittleBigPlanet, przez co obecnie zwrot „Little Big…” kojarzony jest z tą marką, a nie ze starszymi produkcjami
Adeline Software.
Sytuacja uległa zmianie w 2021 roku, kiedy to z Chanfrayem skontaktował się będący wielkim fanem
Little Big Adventure Benoît Limare, czyli przedsiębiorca specjalizujący się w inwestowaniu w firmy technologiczne. Duet postanowił uruchomić nowe studio i rozpocząć prace nad kolejną odsłoną serii.
Ambicją
2.21 jest uczynienie z
LBA dużej i popularnej marki. Dlatego porzucono dawne plany opracowania
Little Big Adventure 3: The Stellar Entity Genesis, gdyż ta część cyklu miała zakończyć całą serię, a twórcy chcą, aby była ona rozwijana jeszcze przez długi czas. W rezultacie postanowiono opracować reboot w postaci
Twinsen's Little Big Adventure.
Twórcy zdają sobie sprawę, że porzucenie planów dotyczących trzeciej części może być rozczarowujące dla części fanów. Dlatego w zeszłym roku udostępnili kod źródłowy
LBA1 i
LBA2, aby najbardziej oddani miłośnicy marki mogli stworzyć własne historie w ukochanym uniwersum.
Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2022-01-26 18:29:36
|
|